לב לדעת

השימוש ברשתות החברתיות בישראל והשפעתן על החיים הפרטיים והציבוריים

Facebook
Twitter
LinkedIn

השימוש המתפשט ברשתות חברתיות בישראל משפיע על הדרך שבה אנחנו מתקשרים בצורה אישית. מול תחושת הקירבה שהן מעניקות, ניצול חופש הביטוי והאפשרות לשיתוף מידע בזמן אמת, יש לזכור גם את האתגרים שמתעוררים בהם כימיה ותקשורת פרטית מול רחבי הרשת. השימוש המתון והמודע ברשתות חברתיות יכול לשפר את התקשורת האישית ולהקל על התקשורת בין אנשים.

רשתות חברתיות

שינוי בדינמיקה חברתית וקשרים אינטימיים

הרשתות החברתיות ללא ספק שינו את הדינמיקה החברתית בישראל. קשרים אינטימיים וחברתיים נוצרים במרחב הווירטואלי, כאשר הפיזיות והמרחב הגיאוגרפי משמשים רק "על הנייר" לקשרים אלקטרוניים. הרשתות החברתיות מאפשרות לאנשים להתחבר ולתקשר עם אנשים מכל רחבי העולם ולהרחיב את מערך הידע החברתי והתרבותי.

<< טיפים לחיפוש עבודה >>

רשתות חברתיות

שינוי בתפיסת העולם

השימוש הרחב ברשתות חברתיות משפיע על תפיסת העולם בישראל. התמודדות עם דעות ותפיסות שונות גורמת לתרבות הדיונים ודעות מרובות. כל אדם משפיע על רעיונות, דעות וערכים דרך פרסומים ושיתוף תוכן ברשתות חברתיות ומשפיע על אנשים אחרים בסביבתו.

<< התרבות הישראלית: מסע בעולם האמנות >>

רשתות חברתיות

השפעה על החיים הציבוריים והמדיניות

רשתות חברתיות משפיעות גם על החיים הציבוריים והמדיניות בישראל. משתמשי הרשתות משפיעים על הדיון הציבורי ועל מהלכים פוליטיים, והם משתתפים במחאות ובקמפיינים חברתיים דרך רשתות החברתיות. פוליטיקאים ומנהיגים גם משתמשים ברשתות חברתיות ככלי לתקשורת ולהשפעה על הציבור.

רשתות חברתיות

אתגרים ואפשרויות ברשתות חברתיות

השימוש המתמשך ברשתות חברתיות מוביל לאתגרים חדשים. אחד האתגרים העיקריים הוא הפרטיות והאבטחה המחולקת ברשתות החברתיות. כמו כן, יש להתמודד עם תמצית המידע,  דעות והשפעת חברות טכנולוגיה על יצירתיות ומערכת הערכים של הציבור הרחב.

רשתות חברתיות
Facebook
Twitter
LinkedIn

מאמרים אחרונים