לב לדעת

טיפים שלא ידעתם על איך לחסוך בחשבון החשמל

Facebook
Twitter
LinkedIn
 ישנם כמה אפשרויות פשוטות לחסכון בחשמל הביתי שיכולות להביא להפחתת הוצאות החשמל החודשיות שלכם. השימוש המודע והיעיל במכשירים חשמליים יכול לשפר את היכולת שלכם לחסוך כסף ולשמור על הסביבה.

הנה כמה טיפים שימושיים ופשוטים:

1. כבו את מוצרי החשמל שאינן בשימוש

מוצרי חשמל כמו מחשבים, טלוויזיה, ומכונת כביסה ממשיכות לצרוך חשמל גם כשהן לא בשימוש. בכל פעם שלא משתמשים בהן, כבו אותן לחלוטין. ניתן להשתמש בתקן החשמל הזמין בשוק היום, שכולל תג מיוחד לכיבוי המכשירים כשהם לא בשימוש. באפשרותכם גם להשתמש בשקע עם טיימר שיכבה את המכשיר אוטומטית לאחר זמן מוגדר של חוסר שימוש.

2. שיפור הבידוד התרמי של הבית

הבידוד התרמי של הבית יכול להפחית את צורך החימום והקירור באמצעות מזגנים או מערכות חימום. בדקו את איכות הבידוד של הבית שלכם ושפרו אותו במידת הצורך. ניתן להוסיף בידוד תרמי בקירות ותקרות, להחליף חלונות לחלון כפול או מחליף, ולהשתמש בתרמוסטטים וטיימרים על מנת לשלוט על טמפרטורת החימום או הקירור באופן אוטומטי ויעיל.

3. השתמשו בתאורה חכמה

תאורה חכמה יכולה לעזור לכם לחסוך בחשמל. השתמשו בנורות חסכוניות באנרגיה כמו נורות לד (LED) ושפרו את התאורה בבית על ידי התקנת מתגים חכמים ותאורה אוטומטית. תכוונו את התאורה לעבוד על פי הצורך והזמן האמיתי, וכבו את האורות במקומות שאינם בשימוש.

4. בחרו במכשירים חשמליים חסכוניים

כאשר אתם קונים מכשירים חדשים, בדקו את ציון האנרגיה שלהם. מכשירים חשמליים חסכוניים יכולים לחסוך משמעותית בחשמל ולסייע בחיסכון כספי על הטווח הארוך. תבדקו את תוויות האנרגיה כדי לראות את רמת היעילות האנרגטית של המכשירים שאתם קונים, ותעדיפו מכשירים עם ציון אנרגיה גבוה.

5. השתמשו במכשירים חשמליים בצורה יעילה

השתמשו במכשירים חשמליים בצורה יעילה ומודעת. נסו להשתמש במכונת כביסה ובמדיח כלים במצבים חסכוניים או במצב "אקונומי". כבו את המחשבים והמסכים כאשר אתם לא בשימוש, והשתמשו במתגי המתח או התקן החשמלי כדי לנטרל את הזרם החשמלי לחלוטין.

6. חשוב לבצע תחזוקה ובדיקות סדרתיות

ביצוע תחזוקה ובדיקות סדרתיות של מערכות החשמל בבית יכול לסייע בזיהוי תקלות או דיפולטים בזמן ולמנוע השפעה שלהם על צריכת החשמל. בדקו את חוטי החשמל, השקעים, ומתגי החשמל לגילוי של אי-יעילות או צריכת חשמל לא רצויה.

7. מיקור חום וקירור

תכננו את מיקור החום והקירור בבית שלכם בצורה יעילה ומודעת. שקלו את השימוש במאווררים, מזגנים, תנורים חשמליים ותקנו מערכות קירור ומיקור חום שיעזרו לכם לחסוך בחשמל ולשלוט בטמפרטורות בבית בצורה יעילה.

באמצעות יישום טיפים אלו ובצורה מודעת לשימוש בחשמל, תוכלו לחסוך בחשבון החשמל הביתי שלכם ולשמור על סביבת חיים ירוקה וידידותית לסביבה. זהו פתרון יעיל ופשוט שיכול להביא לחסכון כספי משמעותי ולשיפור איכות החיים בביתכם.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

מאמרים אחרונים