לב לדעת

הסיבות לריח רע במקלחת ואיך להתמודד איתן

Facebook
Twitter
LinkedIn

בעוד שהמקלחת היא מקום שבו אנו משתמשים בשגרה לרחיצה ולרענון הגוף, מסתבר שלעיתים יש לה לקוחות יוצאי הדופן – ריח רע. ריחות נוגדים למראה שלאחר השטיפה ולמרות השימוש בסבון ומוצקים ארומטיים. אם אתם מתעקשים לדעת אילו סיבות עלולות לגרום לריח רע במקלחת, אנחנו כאן כדי לספק פתרונות ולעזור לכם להתמודד איתם.

אחת הסיבות המשותפות לריח רע במקלחת היא תסיסת החומרים האורגניים המתקיימת במים עם הקרם או הסבון שבשימוש. התסיסה יוצרת רעלנים וגזים, כולל גז הידרוגן סלפיד וגזי סרפד. אלו מעניקים למקלחת את הריח הבא, הנושם אל תוך האוויר המקום. בנוסף לכך, המים החמים והרטובות במקלחת מהווים סביבה אידיאלית לפריחת חיידקים ועובש.

עוד סיבה נפוצה לריח רע היא חומר הפתילה או מרכך השיער שמגיע למקלחת. כאשר אלו מתחברים למים ולחות המקלחת, הם יכולים להיות מקור לריח לא נעים. מרככי השיער וחומרי הפתילה המתקשרים למים יכולים לגרום לריח רע במקלחת. חלק מהחומרים הכימיים במרככים ובפתילה יכולים להתחיל לזרום בתהליך הרחצה ולהידבק לקירות, הרצפה ושטיח המקלחת. ככל שהם מתחממים ומתייבשים, הם יכולים להימצא ולהוציא ריח לא נעים. כמו כן, ניתן לציין שהשימוש השגרתי במוצקים או בסבונים עם ריחות מאפיינים, כמו הפירותיים או הפרחוניים, עשוי להשאיר את הריח המיותר לאחר השטיפה.

בנוסף, אחת מהסיבות המרכזיות לריח רע במקלחת היא תפעול לא נכון של מערכת הצינורות. צינורות המים של המקלחת יכולות להצטבר בעותקים של חומרים אורגניים, שמנים וחומרי פיה שנשארים מהשמפו, המרכך או הסבון. כאשר העותקים מתפשטים בתוך הצינורות ומתחילים לזרום במים המקלחת, הם יכולים להשאיר ריח חריף ולא נעים. במקרים קשים יותר, חלק מהעותקים יכולים להיצטבר ולסתום את הצינורות, המהדרינים לריחות עוד יותר מגורמים להתפשט במקום. כאשר הצינורות סתומים, המים עשויים להישאר בתוך הצינורות לאורך זמן ולהתחמם, מה שיוביל ליצירת תנאים רבים לפריחת חיידקים, עובש ורעלנים.

כדי להתמודד עם ריח רע במקלחת, קיימות מספר פתרונות פשוטים ויעילים. הנה כמה מהם:

  • נקו את הצינורות: ניקוי הצינורות באופן קבוע יכול להפחית את העותקים והחומרים הפוטנציאלים לגרום לריחות. ניתן להשתמש בחומרים מוכרים כמו סודה לשתייה או חומרי ניקוי מיוחדים המיועדים לניקוי צינורות.

  • שימוש בשטיפה תפוחה: יש לשטוף את המקלחת במים חמים לאחר כל שימוש על מנת להסיר עותקים ומותך. ניתן להוסיף מעט חומצת לימון או חומצת עץ התה למים לצורך שטיפה עמוקה יותר וניטרול ריחות לא נעימים.

  • תחזוקת המקלחת: יש לוודא כי המקלחת מונקת ונטולת עותקים ופסולת בצורה קבועה. יש לנקות את הקירות, הרצפה ושטיח המקלחת במרכך ניקוי מתאים ולוודא שאין פיה או פיסות מזהמים.

מעבר לכך, חשיבה על מערכת הצינורות של המקלחת יכולה לעזור למנוע ריחות לא נעימים. יש לוודא כי הצינורות מצופות פתילים או רשתות למניעת הצטברות חומרים גורמי ריח בתוך הצינורות. בנוסף, ניתן לבצע פעם בשנה טיפול עם חומר ניקוי מיוחד המסייע בהסרת חומרים ובסתימות מתוך הצינורות.

בסופו של דבר, כדי להבטיח מקלחת רעננה וחופשית מריחות לא נעימים, מומלץ לשטוף ולנקות את המקלחת באופן קבוע, לדאוג לתחזוקת מערכת הצינורות ולהשתמש בחומרי ניקוי מתאימים לניקוי הסביבה והאוויר במקלחת יכול לשפר את הריח הכללי שלה. מומלץ לספק אוויר צח למקלחת על ידי פתיחת חלון או התקנת מאוורר תקני לסירוגין. בכך תוכל להסיר לחות ורעלנים מהאוויר, מה שיביא לריח טרי ונעים יותר במקלחת.

בנוסף, כדי למנוע או להפחית ריחות לא נעימים במקלחת, יש להימנע מהשאיבה של מוצקים כימיים כמו פחמימות או סולפטים. חומרים אלו יכולים ליצור ריחות חריפים ולא נעימים במקלחת. במקום זאת, ניתן לבחור בשימוש בחומרי ניקוי טבעיים וביולוגיים, המבוססים על רכיבים טבעיים ולא פוגעים באיכות האוויר.

Facebook
Twitter
LinkedIn

מאמרים אחרונים